Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4080281408   La concreció curricular. Àmbit medi. Continuïtat
2021-2022   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   17/10/2021 - 3/5/2022 (30 hores) de h a h
   ESC Joan Blanquer
   c. Jaume I, 22 (Castellar del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
  
   Format telemàtic amb possibilitat de presencialitat si la situació sanitària ho permet.
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Amb aquesta activitat es pretén continuar elaborarant la concreció curricular de l'àmbit de medi
  
Objectius   -Concretar per a cada nivell el continguts del currículum de medi natural
-Disposar d'una eina consensuada que orienti als tutors respece al què ha treballat cada grup, que ha consolidat i què cal consolidar.
  
Continguts   Fase inicial de valoració:
D'on partim, cap on volem anar i com ho volem fer.
Això es concretarà a partir de l'anàlisi de les dades de tres documents: de la memòria del curs 18-19, de l’AVAC realitzat per part de la inspecció el curs 18-19 i dels resultats educatius del centre dels darrers 2 cursos. Aquesta informació es farà una reflexió sobre les pròpies pràctiques, cercant els punts forts i els punts dèbils, i concretant mesures que ajudarien a millorar el treball a l'aula.

Fase de planificació:
Després de la valoració inicial, per tal de donar resposta a les necessitats detectades al centre, es fixaran els objectius que esvolem assolir amb la formació:
- Conèixer, debatre i seqüenciar els continguts de l’Àmbit de medi, des d’un enfocament globalitzat i competencial.
- Disposar d’un catàleg de propostes model, a nivell pràctic i experimental, que recolzin un aprenentatge competencial dels continguts.

“La veu de l'expert”: a partir de l'aportació, des de la pròpia experiència, per part d'un formador (Oscar Garcia), “ens situem com a claustre en l'enfoc que ha de prendre el treball a realitzar.
Fase de construcció i experimentació:

En aquesta fase, amb el suport de diferents materials de l'Ateneu (el currículum a l'escola i a l'aula), es desenvoluparà el treball amb el currículum, es dissenyaran les propostes pràctiques i finalment es portarà a l'aula una intervenció seguint el treball realitzat.

Fase final d'avaluació:

Posada en comú, debat pedagògic i consolidació d'acords a nivell de centre. Tancament i valoració, amb “l'expert”, del resultat del treball realitzat i de la seva utilitat per transferir-lo a l'aula facilitant la tasca del docent i l'aprenentatge competencial de l'alumnat. Proposta de continuïtat


  
Avaluació   assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
.Aprofitament i tranferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   .Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
.Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
.D'acord amb el document de valoració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l'inspector/a del centre.
  
E-mail   crp-castellar@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent